eXplain

eXplain maart 2012

Zurich Schade treedt toe tot Schadegarant

Zurich Schade treedt toe tot Schadegarant

Zurich Schade treedt op 1 mei 2012 toe tot Schadegarant en gaat dan gebruikmaken van het netwerk van Schadegarantbedrijven.

Zurich Schade, wiens belangen in Nederland worden behartigd door Turien & Co Assuradeuren gaat het eigen netwerk van autoschadeherstelbedrijven, waarmee men tot op heden werkte, ontmantelen. De bedrijven die nu deel uitmaken van het netwerk van Zurich hebben bericht ontvangen omtrent de overgang naar Schadegarant.

Zurich ziet veel voordelen in de samenwerking met Schadegarant vanwege het omvangrijke netwerk auto(schadeherstel)bedrijven, het schadeafwikkelingsplatform eXchange en de statistische en technische schadefilters eXpect en eXpectech. Ook de gebundelde kennis van de schademarkt met de mogelijkheden die dit biedt om het afwikkelingsproces efficiënter te laten verlopen en de schadelast te verlagen, worden door Zurich positief beoordeeld.

De bij Schadegarant aangesloten dealerbedrijven, merkerkend reparateurs en autoschadeherstelbedrijven kunnen verzekerden van Zurich vanaf 1 mei 2012 de voordelen van een Schadegarantafhandeling bieden. Verzekerden van Zurich hebben een groene kaart met daarop NL-139. In eXchange kunnen de schadedossiers worden aangemaakt voor verzekerden van Zurich. Deze verzekerden hebben een groene kaart met daarop NL-139 in rubriek 4.

Het aantal autoschadedossiers dat Zurich/Turien via Schadegarant gaat afwikkelen is een welkome aanvulling op het huidige aantal dossiers. Schadegarant kan hiermee een substantieel aantal dossiers per aangesloten autoschadeherstelbedrijf blijven aanbieden en verstevigt zo de goede en unieke samenwerking met haar uitgebreide netwerk auto(schadeherstel)bedrijven.

Website Schadegarant Contact Schadegarant Website Glasgarant Contact Glasgarant