eXplain

eXplain juli 2017 | 1

Nieuw samenwerkingsmodel Schadegarant gestart 

Het nieuwe samenwerkingsmodel van Stichting Schadegarant is deze week (1 juli 2017) officieel van start gegaan. Een bijzonder moment in de geschiedenis van Schadegarant omdat er voor het eerst gedifferentieerd wordt in opdrachtsoort. Temeer omdat Schadegarant dit jaar haar 25-jarig jubileum viert. Een prachtig moment om met een geheel nieuw model te starten en daarmee een nieuw tijdperk in te luiden!  

Partnership en innovatie
Schadegarant werkt per 1 juli samen met 485 hoogwaardige autoschadeherstelbedrijven en circa 1150 dealerbedrijven. Het partnership met deze bedrijven vormt de basis voor een prettige samenwerking waarin wederzijds vertrouwen bestaat. Dit vertrouwen stelt partijen in staat om met elkaar nieuwe mogelijkheden te onderzoeken en kansen te pakken. Het differentiëren van cosmetische en niet-cosmetische schades is hiervan een mooi resultaat. Ook de allernieuwste filtertechnieken op basis van machine learning, die Schadegarant in eigen beheer heeft ontwikkeld, passen bij de vergaande professionalisering en modernisering in de samenwerking met de autoschadeherstelbranche.        

Focus op kwaliteit en veiligheid
Schadegarant heeft in het nieuwe samenwerkingsmodel ‘Kwaliteit en veiligheid’ als vierde hoofddoelstelling toegevoegd. De kwaliteit in de schadeherstelbranche staat onder druk en deze druk wordt alleen maar groter met de steeds complexere voertuigen, materialen en reparatiemethodieken. Om de kwaliteit en veiligheid te kunnen blijven garanderen zal de markt zich steeds meer gaan specialiseren waardoor samenwerking noodzakelijk blijft.

Kwaliteitsmeting
Schadegarant meet de prestaties van de aangesloten autoschadeherstelbedrijven op de vier hoofddoelstellingen met behulp van eXperate. De ratingsystematiek die hier voorheen aan werd gekoppeld is in het nieuwe samenwerkingsmodel losgelaten. Voortaan wordt er ieder kwartaal een score (een getal) in plaats van een rating/classificatie (een letter) voor de bedrijven berekend. Deze verandering is tevens in het online zoekprogramma doorgevoerd.   

Meer gemak voor de klant
Het nieuwe samenwerkingsmodel is zo ingericht dat de klant er nog meer profijt van heeft als de schade via Schadegarant hersteld wordt. Het vinden van een Schadegarantbedrijf is sterk vereenvoudigd in het vernieuwde zoekprogramma. De regierol die ieder Schadegarantbedrijf vervult, zorgt ervoor dat het voertuig geruisloos door het juiste bedrijf en conform de fabrieksvoorschriften voor kwaliteit en veiligheid hersteld wordt. Met de regierol is tevens geborgd dat klanten één aanspreekpunt hebben. Zij kunnen bij ieder Schadegarantbedrijf, zowel bij de dealers als de autoschadeherstellers, terecht voor het weg(laten)brengen en op(laten)halen van het voertuig en de tussentijdse communicatie over de planning. Efficiënte afwikkeling van het schadedossier is via eXchange optimaal geborgd.

• Website Schadegarant • Contact Schadegarant • Website Glasgarant • Contact Glasgarant