|
a.s.r. scherpt haar Voordeelpakket aan middels sturing naar A/B-bedrijven
Vanaf 1 juni 2013 gaat a.s.r. strikter sturen op herstel van carrosserie- en ruitschades binnen het vernieuwde Voordeelpakket. Tot die tijd mogen klanten nog onvoorwaardelijk herstellen bij elke (ruit)schadehersteller die is aangesloten bij Schadegarant of Glasgarant. Vanaf 1 juni 2013 gaat a.s.r. klanten met auto(ruit)schade zo veel mogelijk sturen naar (ruit)schadeherstellers met een de eXperate kwalificatie A of B. De wijziging in het sturingsbeleid van a.s.r. is al in de eXperate sessies bekendgemaakt en wordt nu geeffectueerd.
Wat verandert er voor verzekerden met een vernieuwd Voordeelpakket van a.s.r.? De wijziging heeft alleen gevolgen voor klanten met een vernieuwd Voordeelpakket, niet voor klanten met een oud Voordeelpakket. Klanten met een vernieuwd Voordeelpakket die een schade laten herstellen bij een bedrijf met C-, D- of E-kwalificatie, moeten per 1 juni 2013 zelf € 500,- extra bijdragen, naast het eventuele gekozen eigen risico. Dat bedrag brengt a.s.r. in mindering op de vergoeding.
Informeer de klant vóór schadeherstel over een eventuele extra bijdrage Voor het schadeherstelbedrijf is direct in eXchange zichtbaar welk eigen risico er van toepassing is. Indien een klant daar zelf nog € 500,- extra aan moet bijdragen zal het eigen risico bedrag met € 500,- worden verhoogd. a.s.r. vindt het belangrijk dat haar klanten niet voor verrassingen achteraf komen te staan. Daarom dient het schadeherstelbedrijf een klant te allen tijde vóóraf duidelijk te informeren dat er € 500,- extra bijgedragen moet worden en dat dit bedrag bovenop het gekozen eigen risico komt.
BELANGRIJK: De informatie over schadeherstel op de Groene Kaart is leidend Op dit moment staan op de Groene Kaart van a.s.r. nog de logo’s van Schadegarant en Glasgarant. De Groene Kaarten van het Voordeelpakket worden per 1 juni 2013 aangepast. Hierop wordt dan vermeld dat een klant op www.asr.nl/schadeherstel zelf een A- of B-hersteller kan zoeken (zie voorbeeld). Het aanpassen van de Groene Kaart heeft wat langer tijd nodig. Klanten met een vernieuwd Voordeelpakket, die nog een geldige Groene Kaart hebben met de oude informatie, krijgen namelijk pas bij de verlenging van hun polis een nieuwe Groene Kaart. Het kan dus zijn dat een klant nog geen aangepaste Groene Kaart heeft ontvangen, en dus nog niet op de hoogte is van de wijzigingen, terwijl in eXchange al wel een verhoogd eigen risico wordt weergegeven. In dat geval is de oude Groene Kaart (met de logo’s van Schadegarant en Glasgarant erop), leidend. De Groene Kaart met de oude informatie moet natuurlijk wel te allen tijde geldig zijn. Tevens verzoekt a.s.r. om deze situatie direct te melden zodat zij het met de klant kunnen oplossen.
Een praktijkvoorbeeld: Een klant komt bij een lager gekwalificeerde hersteller (eXperate C, D of E). De medewerker ziet bij de polisdata in zijn scherm dat de klant, naast het eigen risico, € 500,- extra moet bijdragen en meldt dat. De klant protesteert en laat op zijn geldige Groene Kaart de logo’s van Schadegarant en Glasgarant zien. In dat geval gaat deze geldige Groene Kaart vóór de polisdata die in eXchange worden getoond. a.s.r. verzoekt u in zo’n geval direct met de schadeafdeling van a.s.r. contact op te nemen op telefoonnummer (030) 27 80 000 zodat de schadebehandelaar dit meteen voor de klant kan oplossen. a.s.r. bevestigt dan direct dat de klant niet de € 500,- extra hoeft bij te dragen. Klanten met een vernieuwd Voordeelpakket die een geldige Groene Kaart hebben met de oude informatie, krijgen pas bij de verlenging van de polis een nieuwe Groene Kaart. Op deze wijze wil a.s.r. zowel de klant als de hersteller tijdens de overgangsperiode terwille zijn.
Heeft u vragen? Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Service Center Schade van a.s.r. via telefoonnummer (030) 27 80 000. www.asr.nl.
* Voorbeeld nieuwe Groene Kaart Voordeelpakket a.s.r.
 |
|